Monday, March 26, 2012

Kippen op sigarenbandjes


Het roken tegenwoordig is minder "in" dan vroeger. Naarmate er meer bekend is geworden over de kansen op slechte effecten zoals kanker is het niet overal meer zo vanzelfsprekend dat er gerookt wordt. Zelf vond ik een sigaartje vroeger ook lekker, sigaretten heb ik niet echt gerookt, denk dat het bij 10 of zo gebleven is. Helemaal zeker weet ik dat niet meer. Een voordeel van sigaren roken was o.a. dat er dikwijls fraaie sigarenbandjes om de sigaren zaten. Later werden volgens mij ook sigarenbandjes vervaardigd die nooit om een sigaar zouden komen. Je hebt dat tegenwoordig ook met postzegels, zien nooit en brief en verdwijnen na aanschaf in een album of anderszins. Deze sigarenbandjes hebben kippen als afbeelding, best leuk voor een verzamelaar van kippendingen. Denk dat ik ze nog ergens moet hebben, heb je als je wat ouder wordt en veel verzameld weet je bepaalde dingen niet meer. Laat het jullie nog wel weten.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


View My Stats