Monday, May 13, 2013

Hafnia 76 FDC

Vorige week een enveloppe binnen gekregen van Laura. Deze FDC zat er ook in. De zegels met de postiljon postbezorgers zitten op de eerste dag enveloppe. Uitgave 17 juni 1976 met een oplage van 3,2 miljoen zegels.  De afbeelding op de enveloppe is van het bijbehorende velletje hetwelk werd uitgegeven vanwege Hafnia 76. Overigens al het derde velletje ter gelegenheid van die postzegeltentoonstelling. De afbeelding heeft aan de linkerzijde een tweetal kippen, vandaar dat ik hem mocht ontvangen. Dacht dat ik ook een scan had van het velletje zelf doch die zie ik niet in mijn digitale bestand. Het is een afbeelding van een schilderij van Otto Backe, genaamd:  "A string of Horses outside an inn." De oplage kon ik even niet vinden in de Facet catalogus. Dank aan Laura voor zit mooie stukje. 



Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


View My Stats